T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ŞANLIURFA / AKÇAKALE - Şehit Mehmet Cücük Ortaokulu

5 TEMEL MOTORİK ÖZELLİKLE BEN DE VARIM!

Beden eğitimi ve spor derslerinde öğrencilerin temel motorik özelliklerin de belirli sorunlar görülmüştür. Bu sorunlardan yola çıkarak öğrencilerin hem akademik hem de sosyal alanda başarılarını arttırmak amacıyla belirli periyotlarla çalışmalar yapılmıştır. Öğrencilerin sadece bilişsel alanda gelişimlerinin değil duyuşsal ve psikomotor alanda da gelişimlerini tamamlayarak holistik bir yapı amaçlanmaktadır. Kısa sürede değil uzun vadede gözle görülür değişimler amaçlanmaktadır. Bu çalışma hem bir sonraki kademeye hazırlık hem de öğrencilerin diğer derslerindeki başarılarını etkileyeceği bilinmektedir. 

1. aşama: Öğrencilerin psikomotor alanda yeterlikleri belirli testlerle tespit edilmeye çalışılmıştır.  

2. aşama: Okulun bahçesine var olan malzemelerle çeşitli parkur ve istasyonlar kurulmuştur.

3. aşama: Öğretmen tarafından bu çalışmanın amacı ifade edildikten sonra parkur ve istasyonlar sözlü olarak açıklanmıştır. Daha sonra ise uygulamalı olarak gösterilmiştir. Hangi istasyonun hangi temel motorik özellikle ilişkili olduğu mutlaka belirtilmiştir.

4. aşama: Öğrenciler uygulamaları yaparlar. Uygulama esnasında yanlış ve eksik yapılanlarda anında dönüt ilkesi uygulanır.

5. aşama: Öğretmen tarafından öğrencilerin gelişimleri süreç içerisinde takip edilir.

22-05-202422-05-202422-05-202422-05-2024

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 22.05.2024 - Güncelleme: 22.05.2024 09:42 - Görüntülenme: 33
  Beğen | 0  kişi beğendi

Etiketler :
bigep, proje,